سبقت دلار از طلا در بازارهای جهانی/نرخ جهانی طلا|7 آبان 1403

قیمت هر اونس طلا امروز شاهد کاهش 0.53 درصدی بود و به ۲۷۳۳ دلار و ۶ سنت رسید.

 طبق گزارش رویترز، قیمت خرید و فروش طلا در شرایطی در معاملات امروز شاهد روند کاهشی است که شاخص دلار همچنان دست برتر دارد و در بالا قرار گرفته است.

براین اساس سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند تا سرنخ‌های جدیدی پیرامون مسیر سیاست پولی فدرال رزرو این کشور کسب کنند.

شاخص دلار آمریکا ۰.۲ درصد افزایش یافت و طلا را برای دیگر دارندگان ارز جذاب‌تر کرد، در حالی که بازده اوراق قرضه آمریکا نیز افزایش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.53 درصد کاهش به 2733 دلار و 6 سنت رسید.

قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.37 درصدی به 2744 دلار و 30 سنت رسیده است.

شاخص دلار 0.2 افزایش یافته و بهترین عملکرد ماهانه خود را از آوریل 2022 ثبت کرده است.

از سوی دیگر بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد، اما تحلیلگران معتقدند که طلا همچنان در شرایط مساعدی به سر می‌برد و تا 2800 دلار افزایش خواهد یافت.

طبق بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا که شامل گزارش اشتغال این کشور، نرخ بیکاری و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی می شود و در این هفته منتشر خواهد شد سلامت بازار کار و روند تورم در این کشور مشخص خواهد شد.

تاجران حالا 95 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد در اجلاس ماه نوامبر پایین بیاورد.

از سوی دیگر کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

گفتنی است، طلا در روز چهارشنبه به رکورد 2758 دلار و 37 سنت رسید که نتیجه بالا رفتن تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی بود و می توان گفت نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افزایش رقابت بین دونالد ترامپ و کامالا هریس یکی دیگر از دلایل بی‌ثباتی بازار است.

قیمت نقره نیز در میان سایر فلزات گرانبها، با 0.74 درصد کاهش به 33 دلار و 53 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.39 درصدی 1021 دلار و 32 سنت معامله می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود